TEAPA ROMANEASCA DE B%ACK FRIDAY


Foarte simplu: Se mediatizeaza evenimentul foarte intens cu multe zile inainte, timp in care se umfla pretul produselor exact cu procentul care ulterior se vor face „reducerile” .

Spre exemlu, chiar eu in data de 19 .11.2012, am cumparat un tv LG 42LM615S, 3D diagonala de 106 cm.Pe pretul de la raft afisa 3000 de lei taiat, si sub el noul pret de 2499 lei(care in realitate costa 250 de euro). Ei bine , se  vinde acelasi produs in magazinele cu reducere de Black Friday la pretul de 2999 lei. Si prostimea se calca in picioare .

Nu cumparati produse care chipurile sunt la reducere daca nu aveti o lista cu preturile produselor  facuta cu cel putin 60 de zile inainte. Pentru ca strategia este de a scumpi produsele gradat si in procente mici, incepand cu multe luni inainte pentru a le putea reduce de Black Friday, de fapt la pretul lor initial. Care este deja cu un adaos comercial  de 200-300% sau chiar mai mult.

Spre exemplu un iphone 4S : Componentele acestuia valoreaza 150 de euro, adunand 7 eruo cat costa asamblarea ajunge la 157 de euro. El se vinde idiotilor din lumea intreaga intre  la 1000 de euro( la lansare) si 500 si ceva de euro in prezent. Asta da afacere, si astfel se intampla cu mai toate produsele. pretul din raft e de 3-4 ori fata de producator. Exista contracte de monopol intre fabricanti si marii vanzatori. Vanzatorii asigura fabricantului un anume numar de vanzari , in schimb, fabricantul nu vinde produsul decat, acestora. Si uite asa prostimea este jefuita pe fata, atata timp cat cumpara astfel de produse monopolizate si  la preturile impuse de marii  vanzatori. Solutia? Boicotul.

https://salwatiromania.wordpress.com/2011/11/20/inghesuiala-prostilor-stii-care-e-valoarea-reala-a-unui-iphone-4s-vezi-aici/

FOARTE FOARTE TARE,

UN EXEMPLU DE SCUMPIRE PE ULTIMA SUTA DE METRI ESTE ASTA:

Cum se tepuieste si se prosteste multimea .
„Cu ocazia fiecărei Black Friday, retailerii îi ademenesc pe consumatori să aştepte la cozi în orele reci ale dimineţii, cu promisiunea unor oferte valabile o singură zi, care nu pot fi întrecute. În fiecare an, consumatorii se întreabă «Oare merită?». Se pare că răspunsul este de multe ori «nu»„, notează Wall Street Journal în urma unei analize a celor mai mediatizate oferte, efectuată împreună cu compania Decide Inc., specializată în agregarea datelor privind preţurile.

 BLACK FRIDAY, păcăleala preţurilor

Studiul relevă că multe dintre cele mai intens promovate oferte de Black Friday se referă la produse care au putut fi cumpărate la preţuri mai mici în anumite perioade din an, uneori chiar de la acelaşi retailer.Decide Inc. analizează date privind preţurile şi, pe baza trendurilor multianuale descoperite, oferă clienţilor sfaturi despre momentul oportun pentru achiziţionarea produselor pe care le caută.Compania a luat în calcul 500 de oferte „doorbuster” (oferte marketate ca având preţuri atât de avantajoase încât clienţii „dărâmă uşa”) prezentate de retailerii din Statele Unite cu ocazia BLACK FRIDAY din acest an, analiza datelor relevând că aproape o treime dintre produse au fost disponibile la un moment dat în 2012 la preţuri mai reduse.

Tradiţia americană Black Friday a devenit cu mult timp în urmă un eveniment care are ca miză mai degrabă convingerea consumatorilor că preţurile sunt atât de bune încât nu pot fi ratate.

Retailerii au adoptat de-a lungul timpului diverse tactici, precum reduceri masive de preţ la un stoc limitat de produse sau prezentarea unor discounturi aparent atractive la produse oricum ieftine, care nu afectează semnificativ marja de profit a magazinului.

Totodată, transparenţa şi uşurinţa cu care pot fi consultate preţurile pe internet au înlesnit semnificativ sarcina de a verifica aserţiunile retailerilor, iar consumatorii cu ceva minte,  îşi pot da seama mai simplu ca niciodată, care ofertă este cu adevărat avantajoasă şi care este un simplu artificiu de marketing.

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s